En LO och nattens drama!

98046-259

Här är en LO som jag haft tanken på o göra länge, just med ord som Max kan och säger...men jag skulle gjort det för ett bra tag sen upptäckte jag när jag kommit halvvägs, för jag har missat ca 15 ord har jag nu insett efteråt, så dom ska dit inom snarast innan det kommer ännu fler! (måste ju sätta en gräns).

Har även lite på G att ladda upp men som jag scrappat till andra som möjligen är här inne o kikar ibland så jag vågar inte lägga upp nåt än. Men inom kort kommer det upp.
By the way.. så kom mina sista stämplar jag beställt från inkywings idag.. en textruta och datumstämpel..

Angående nattens drama så vaknade jag vid 04.00 av att jag hörde nåt sånt här.. DRIPP; DROPP; DRIPP; DOPP...öppnar ögonen och tänker.. SHIT akvariet!! Väcker S och kutar ut i vardagsrummet, mycket ritkigt står fiskkupan och har en spricka i sig, och det rinner vatten för vårt nya vitrinskåp.

Precis när jag ska fram o lägga en handduk (vågar inte lyfta den), så spricker hela skålen och det forsar vatten  över hela vitrinskåpet, över oss och över hela vadragsrumsgolvet. Ena fisken följer med, den ligger livlös på golvet men jag lyckas få i den i nytt vatten.

Springer o hämtar alla handdukar vi har..typ 10 badlakan! Alla är dyngsura, ser då att den svarta fisken ligger o sprattlar i skålen på sanden som är kvar. Räddar då den från att dö på sanden.
När allt var upptorkat och fiskarna fått ett tillfälligt hem i vår salldsskål, tänkte jag att.. okej jag matar hellre ihjäl dem än att de ska "drunkna" i nytt vatten. Så de får massor med mat.

Men de lever fortfarande i vår salladsskål och jag har precis vart o köpt ett nytt hem till dom.

Hemska natt!!




Kommentarer
Postat av: monica

sååå läckra färger!!! kul idé o göra LO om orden. gillar inramningen av "words" =)

2007-04-02 @ 16:23:54
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Jennifer

Ååh, jag bara älskar denna lo'n.. Gillar papprena o uppläget o ja, alltihopa helt enkelt (:
Tur du hann rädda fiskarna hihi (: Jag vill komma in o se dom!!

2007-04-02 @ 21:51:59
URL: http://jennek.blogg.se
Postat av: Camilla Ivarsson

Vilken tur att du vaknade men oj vilket uppvaknande. Skönt att det gick så bra iallafall. Väldigt snygg LO du gjort och kul med alla hans ord. Bra idé. Kramar

2007-04-02 @ 22:34:24
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: Jeta

Vilken hjälte du är! Du borde va med på Baywatch hehe /Kram

2007-04-03 @ 08:48:41
Postat av: Helena

Jag gillar färgerna och upplägget. Kul ide och värt guld om några år då man glömt hur det var.
Kram
Helena

Postat av: Hanna Johansson

Snygg sida! Gillar hur du gjort överskriften!
Glad påsk på dig!
Kram Hanna

2007-04-05 @ 20:10:15
URL: http://pysselhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0