3 okt- Upside down..

98046-384

Inte så mycket skapande på sista dagarna då vi håller på att färdigställa renoveringen på nederplan..

Har nu gått 4 veckor sen vattnet gick och jo det går bättre för var dag som går. Men efter att ha vart igång normalt en förmiddag är eftermiddagen körd eftersom jag då får så mycket sammandragningar så jag inte kan göra nåt annat än o vila.

Var på UL igår igen för att se så det fanns vatten osv.. allt såg bra ut, TACKOLOV!! Bebis vägde 625g nu och var precis den storlek h*n skulle vara. Känns enormt skönt! Önskar bara att läkaren jag fick hade vart lite mer försiktig.. med tanke på för 2 veckor sen vågade de knappt peta på magen medan hon fullständigt hängde sig på hela min mage och var o rotade upp till magsäcken kändes det som. Så efter jag vart där kunde jag knappt ta ett steg utan att de kändes som om jag skulle föda när som helst!

Slutade med att jag blev fortsatt sjukskriven 50%, kommer hem och kontaktar csn och universitet och de slutar med att läser man en heltidsutbildning så kan jag int ebli sjukskriven 50%, det är "allt eller inget" som gäller då.

Det är som den dåliga pensionsreklamen med herngren, " jag skulle vilja läsa en heltidskurs på halvtid"

Så efter så enormt mycket krabb var jag helt slut igår.. mest kraft tog det väl hos läkaren som i stort stet fick mig till o sitta där o lipa eftersom hon mer eller mindre ansåg att vad som hänt innan jag kom till henne spelade inte nån roll, dvs att vattnet gått och att jag har kraftiga sammandragningar!

Söta lilla Max har fått vara på dagis heltid nu sen allt detta hände, eftersom jag varken fått byta blöjor eller lyfta på han har det vart en omöjlighet för mig att ha han hemma. Men detta skulle vi inte fått, utan han skulle inte fått vara på dagis utan han skulle varit hemma med mig och jag skulle fått hemhjälp! Jag blir så trött, jag är så trött på hela den här skiten nu, nu vill jag bara ha min bebis frisk och inte allt  för tidigt!

Och så skulle jag vilja slippa tänka och slippa känslan av att vattnet går 5 ggr varje timma.. its killing me!


Kommentarer
Postat av: monica

trist att det ska behöva vara så här...att de inte fattar att man inte kan studera 50% på heltidsstudier =(
*kraaam*

2007-10-03 @ 17:31:19
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Helena

Hej
Sköt nu om dig och din bebis. Det är viktigast. Plugga kan du ju göra senare i livet. Var sak har sin tid.
Tack korten blev urfina :)
Kram
Helena

Postat av: Camilla Ivarsson

Fruktansvärt att höra att du upplevde titt besökt hos doktorn så fruktansvärt och det är inte kul när det känns så. Jag hoppas att du kommer slippa känslan av att du ska föda när som helst så du kan börja leva ett lite mer normalt liv igen även om du inte kan plugga. Tufft bestlu om skolan men du få vara helt ledig nu då och ta nya tag när bebis kommit och blivigt lite större. Kramar

2007-10-06 @ 22:09:00
URL: http://millai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0