17 jan- finaste zac..

98046-514
Finaste lilla Zac ♥

Måste börja med att TACKA för alla så fina och gulliga kommentarer! Jag är rörd tiill tusen! TACK!



13 Januari 2008

Vaknar 04.00 och går ännu en av mina vändor till toaletten, men den här gången när jag väl kämpat mig ner i sängen igen släpper inte värkarna.
Ligger och väntar och tänker, okej efter nästa värk går jag ner och sätter mig där nere och ser om det släpper. Men eftersom det inte är första natten med värkar precis så är jag lite slö och klockan blir 05.30 innan jag går ner.

Sitter vid datorn och klockar värkarna, mellan 4-6 min mellan, men tja gör inte direkt ondare än vad de gjort tidigare under veckorna. Går till slut in i duschen och tar en alvedon för att se om det släpper eller om dett verkligen ÄR PÅ G.
Duschen hjälpte då ingenting, lika täta värkar, men nja.. gör inte speciellt ont än, mest jobbigt!

För att tillägga hade blivande storebror Max sagt att lilleboo skulle komma ut denna dagen ;-) Så nåt inom mig tänkte, nää kan han ha så rätt?

Kl 07.00 väcker jag S och säger att han nog får köra Max till farmor o farfar och att jo.. det är nog dags! Kanske!? Ringer till förlossningen och jag förväntar mig massa frågor osv om att jag ska duscha o tugga alvedon, men de säger bara att jag är välkommen!

Alla går ner och jag packar klart väskan, S o Max går o gör frukost och duschar..

Kl. 08.30 kör S hem Max till farmor o farfar, sen hämtar han upp mig och jo visst gör det ont, men är inte säker på att det är på ritkigt än heller faktiskt! Stannar på ICA på vägen till förlossningen, undra vad folk tänkte när man kommer in en söndagsmorgon och köper en cola, lypsyl och dextrosol? haha..

Kommer in till förlossningen vid 09.00, möt av UNDERBAR personal. Får ett rum och de sätter CTG, inga värkar som avtagit direkt, kanske känns de något starkare nu men de gör inte jätteont.
BM kommer in och presenterar sig och ska undersöka mig, själv ligger jag där och hoppas på att SNÄLLA kan väl iallafall vara öppen 1-2cm! Vad som helst, vill inte åka hem nu.. vill ha ut bäbis ju!

Efter en stunds undersökande, säger hon att , jo du har minsann jobbat på riktigt bra hemma! Öhh har jag? Har ju knappt haft ont? ( jämförelsevis med när jag skulle ha Max ). Du är öppen... 6cm.. eller näe nu blev det 7cm!

OJ! Då får jag stanna då frågar jag och BM mest skrattar och säger att hon nog inte släpper iväg mig. Ber S gå ner o hämta min packade väska (den vill jag ju inte ha med upp om vi skulle fått åka hem igen ). BM blir tveksam till om hon kan släppa iväg S..men han lovar o springa!

BM o jag diskuterar smärtlindring och jag som är stort fan av EDA räknad eju med den och efter en stunds diskuterande hör jag mig själv tacka nej till beödvningen. Tänker.. är jag helt från vettet??

Slutar med att jag använder lustgas.

Kl. 10.50 undersöker hon mig igen efter lite jobbigare värkar. Är öppen mellan 8-9cm och hon tar hål på hinnorna. Tror knappt det är sant, har vart så rädd för vattnet ska gå sen jag låg inlagd och nu TAR HON HÅL PÅ HINNORNA! O som med Max så är det typ dubbelt så mkt vatten som är normalt. jag fullkomligt badar i sängen 4 ggr och de fattar inte vart allt vatten kommer ifrån!?

kl 11.10 Kommer första krystkänslan och BM gör klart för mig precis när jag ska ta i o när jag ska vänta.. lättare sagt än gjort kan man ju säga!

Kl. 11.28 kommer lilleboo Zac ut med handen jämte huvudet, han skriker som en stucken gris och jag får upp han på bröstet. TOTAL LYCKA!!!

Sprack ingenting och fick en underbar son till..

Ska erkänna att det gjorde ju kanske ondare just att få ut Zac än vad det gjorde med Max, men det gick så fort och ändå hann jag med mig själv, och tack vare en helt underbar BM tycker jag nu att jag fått uppleva en perfekt förlossning! Närmare bestämt 2 underbara förlossningar.

Trodde inte det kunde bli bättre!



Så nu sitter man här.. 24 år, gift, husägare och tvåbarnsmor! Vem kunde ana det för några år sen! Det är helt underbart, jag är SÅ LYCKLIG!

Och bästa stödet av alla.. min man! Helt underbar under hela förlossningen, vad hade jag gjort utan dig!!

Kommentarer
Postat av: Jeta

Ohhhhh tårarna vill spruta.... hmm är på jobbet så jag ska skärpa mig men så häärligt!!! :-) vad skönt att du har en sån härlig och positiv känsla av förlossningen och att bli mamma till två! Är så glad för er!! Massor med kramissar!!

2008-01-17 @ 14:14:25
Postat av: Veronica

Måste erkänna... jag gråter, tårarna bara rinner. Är så himla glad gör din skull. Lilla Penni! =) Önskar dig all lycka! Ta väl hand om dig & din underbara familj. Massa kramar! =)

2008-01-17 @ 14:48:13
Postat av: Linda

Jag sitter bara med ett fånigt leende på läpparna när jag läser, trots att jag redan hört allt innan *s*
Han är sååå söt, lilla Zac :)

2008-01-17 @ 17:02:31
Postat av: Annacarin

Vad kul att läsa! Hoppas du njuter i fulla drag av att vara 24-årig, gift, husägande tvåbarnsmor... =) Kram!

2008-01-17 @ 17:34:10
Postat av: Marit

Som adopterande gift husägande ettbarnsmor känns det helt fantastiskt att läsa om en så "lätt" förlossning.
Min tog ju så att säga 16 timmars resa och sen flera dagars väntande i Kina, men den gjorde inte ont och inte sprack jag heller ;-)

jag skulle så gärna vilja komma och hälsa på, men det får bli när vi far åt ert håll i sommar kanske =)

Kram!

2008-01-17 @ 18:44:16
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Hittade hit via Marits blogg - stort grattis till underverket! Hmm närmare 35 än 30, ej husägare, en barnsmor och sambo, lycklig jag också, vem kunde tro det för X-antal årsedan?!

2008-01-17 @ 19:12:33
URL: http://morgonpiggmammamalin.blogspot.com/
Postat av: Helena

Grattis till en liten kille!
Välkommen lille Zac!
Hälsningar
Helena

Postat av: Malin

Åååhh...låter ju som en perfekt förlossning.Har ser så söt ut lille killen.Ikväll har vi varit på bb och tittat på en liten kille.Anders bror blev pappa idag :-)

2008-01-17 @ 20:11:28
Postat av: em

Åh vännen, jag bara ryser! Är så himla glad för er skull!!! Så skönt att läsa att det kan vara så "lätt" att föda! (men för mig, som aldrig har pressat ut något så underbart som en baby ;o), får väl räkna med ett dygn av smärta, innan man får uppleva den totala lyckan som du skriver om *ler*). CU soon!!! *massor av kramar till er*

2008-01-17 @ 20:25:51
Postat av: Marie

Tårar i ögonen här med och ett leende på öäpparna. Vad Zac är lik dig på fotot. Kram och lycka till.

2008-01-17 @ 21:34:41
Postat av: Camilla Ivarsson

så roligt att få läsa din berättelse och jag bara måste säga GRATTIS till en söt son. Han kikade ut på min sambos födelsedag och det var skönt att han inte ville vara kvar längre. Vad säger storebror nu? Ja det får jag säkert läsa här en annan dag. Njut och koppla av så gott det går. Kramar

2008-01-17 @ 22:10:22
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: matilda

Så skönt för er alla att det blev en fin start för Zac! :) Grattis till er alla!

2008-01-17 @ 23:10:23
URL: http://flitigt.blogspot.com
Postat av: monica

Det var verkligen skönt för er att det gick så "enkelt" om man nu kan kalla en förlossning det ;-)
Ha det bra, ses i kväll! (du hinner säkert få till nåt *ler* så snabb o effektiv som du är!)
*kram*

2008-01-18 @ 07:58:42
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Hanna Johansson

Grattis till er lilla Zac! Nu kan ni bara njuta! Kul att läsa hur bra det gick!
Kram Hanna

2008-01-18 @ 19:50:01
Postat av: Anne

Sååå gott att höra att allt har gått bra Jennie.
Stort grattis till er fina lilla Zac! Ta hand om er!
Många kramar

2008-01-19 @ 16:56:43
Postat av: Carin

Grattis! Jag har följt din blogg lite i smyg sen i höstas. :) Tänkte nu måste jag skriva grattis iaf. Vad fin han är, lille Zac!

2008-01-22 @ 15:51:39
URL: http://thew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0