18 Mars- i just miss her..

Har sen ett år sen då våra bröllopsinbjudningar gick ut vart väldigt förvirrad över varför en av de vänner som jag umgåtts och älskat mest bara la på luren när min toastmadame skulle kolla om hon fått inbjudan osv. Hon sa bara att hon "minsann inte skulle gå på nåt bröllop".

Jag fattade ingenting!? Fattar fortfarande ingenting.. hon dök ju aldirg upp, och jag har försökt nå henne sen dess men hon svarar inte.

Från att ha umgåtts dagligen i 10-15 år är hon bara borta. Trodde nåt hänt henne så har gått o mått dåligt för jag inte tagit tag i o verkligen försöka hitta henne igen.

Men idag när jag kollade webbisarna (har ju endel bekanta som ska ha) så till min både glädje och förvåning så fanns hon där..hon har fått en liten underbar flicka.

Känns bara så tomt nu? Hade vi vetat detta när vi umgicks som mest hade vi aldrig trott det. O verkligen så trist att inte kunna njuta av att bli mamma samtidigt.

Aja.. tror knappast hon är här inne o läser, men man kan ju hoppas...

ska försöka o inte bry mig...men det är en märklig känsla när ens bästa kompis blir mamma för första gången..o jag får inte dela det med henne..

I just miss her.. :(

Kommentarer
Postat av: Guldfisken

Sugen på en ny bloggdesign? Lämna en kommentar i detta inlägg då..
guldfiiisken.blogg.se/1205783238_des...bortsknkes.html

2008-03-18 @ 08:03:05
URL: http://guldfiiisken.blogg.se
Postat av: Linda

Usch ja, sånt är onekligen en konstig känsla :(
Jättetråkigt när det blir så och ännu värre när man inte förstår vad man har gjort!!!
*kramar*

2008-03-18 @ 13:02:44
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Anna

Känner igen mig lite i din historia. Det är verkligen trist när människor förändras till det sämre. Jag har ändå bestämt mig för att det är min "vän" som går miste om något. Vill en person inte att man ska bry sig om dem genom att de beter sig illa mot en så får de "skylla sig själv". Jag har inte gjort min "vän" något, likadant som du inte har gjort din "vän" något.

Även fast det är svårt så tror jag man mår bättre om man går vidare och lägger det hela bakom sig. Man lever bara en gång och att lägga ner energi på någon som inte ger något tillbaka är ett dåligt sätt att använda sin energi, eller hur? :-) Jag har slutat höra av mig till min "vän", även fast jag saknar den hon var förut. Hon är den hon är idag och det finns inget jag kan göra åt det.

Långt inlägg, men jag hoppas du förstår vad jag menar. :-) Mitt tips är att du lägger din energi på de vänner som uppskattar dig istället för den där "vännen" (vilket jag vet av egen erfarenhet är lättare sagt än gjort ibland). I långa loppet mår man bättre tror jag, åtminstone gör jag det.

Kram

2008-03-18 @ 20:06:23
Postat av: Marit

Å vad trist!
Har varit med om samma sak (typ) fast inte i samband med mitt bröllop...

Det är så ledsamt när man inte får veta varför, oftast beror sånt ju på missförstånd..

Kram

2008-03-19 @ 22:25:55
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0