22 okt- mer renovering :)

Har ända sen vi gjorde Max rum när vi flyttade in har jag tyckt att hans rum är så himla mörkt, så nu äntligen kom jag till skott med vad ag ville göra. Och Max är toknöjd över resultatet :) Det är huvudsaken!

Väggen före:



Efter..

En molnhylla som jag ritat och min fina man hjälpt mig att bygga ihop :)


Mjukaste vännerna på plats :)


Ritade även denna "tallrikshylla" och fick byggd med hjälp av min älskling. Max har enormt mycket böcker och de bara låg överallt då de inte fick plats, nu får de plats hur många som helst och det ser faktiskt snyggt ut med massa böcker!
(Som lärare/förskollärare måste jag ju också skriva att detta inbjuder till lustfyllt lärande genom läsning) *haha*


Jäms med sängen har jag påbörjat en fotovägg.. som ska påbyggas.


På dörren sitter också en mätsticka så han kan mäta sig ;)



Bytte plats på sängen och skrivbordet vilket gjorde jättemycket för ljuset skull. Nu är det mycket ljusare och jag tror även att när de bruna ränderna försvann så underlättade det för ljuset att komma in i rummet. Tallrikshyllan är direkt till vänster.

Nu fattas bara de nya molnlampor man kan köpa på ikea. Ska köpa de nästa gång vi kommer dit :)

 

Kommentarer
Postat av: Lotta P...Smurfan

Läckert grabbigt rum !!! Förstår att Max är toknöjd =)

2009-10-22 @ 14:07:42
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra
Postat av: malin

Snyggt!!

Bokförvaringen var´en bra ide

2009-10-22 @ 15:46:38
Postat av: lena

detta rummet blev ju också jätte bra o fint! :). du kanske skulle komma hit o inreda lite ;)

2009-10-23 @ 22:44:05
Postat av: Amanda

Jag ser hela TVÅ böcker ifrån mig^^

Rummet blev jättefint!

2009-10-24 @ 22:29:36
Postat av: Matilda

Jättesnyggt!

Bokhyllan och mätstickan var urläckra! En sån bokhylla skulle jag också vilja ha! :D

Du är verkligen pysslig och händig!

2009-10-30 @ 10:02:48
URL: http://flitigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0