10 sep- tunga händelser..

Logiskt sett borde detta inlägg innehålla fullt med härliga bilder från vår honeymoon! Och visst finns bilderna..i MASSOR!! Det har varit två helt underbara veckor med fullt av sol, bad, sevärdheter och givetvis tonvis av romantik ;-)

Kommer så småningom att lägga upp lite bilder..


Efter att ha fått leva i vår underbara kärleks o bröllopsbubbla såhär länge trodde jag att nåt aldrig mer skulle kunna gå emot oss.


Så mycket inspiration och lust jag hade nu efter allt underbart, kunde knappt bärga mig till o få sätta igång med vardagen..


I skrivande stund ligger jag tyvärr på lasarettet, inlagd och får inte resa på mig. Dagen efter vi kommit hem hände något jag aldrig tänkt kunde hända som nu.. Som ni vet väntar vi en liten redan högt älskad liten bebis i januari. Eftersom jag kännt av bebis redan sen v 7 känns det som jag känner krabaten innan och utan. Jag älskar henne/honom mer än man nånsin kan ana och längtar nåt enormt till januari.


Men..så hände det som inte får hända. Jag är i vecka 21..dvs halvvägs!! Och i torsdags eftermiddag gick vattnet. Inte bara att det rann vatten överallt..även allt mitt hopp och den starka längtan rann av mig. Tankarna snurrade, jag - så rädd att jag knappt vågade andas.


Sen dess har jag legat i en säng på lasarettet, får inte göra NÅT själv.. Bebis lever än sålänge och jag känner rörelser hela tiden. Första beskeden jag fick var att det bara är o avvakta men att jag skulle vara medveten om att det var större chans att jag ska få föda min älskade bebis icke levande.. Nu verkar vattnet slutat rinna och den senaste läkaren sa att det var 75% chans att allt kommer gå vägen.


Det här är det tyngsta jag vart med om, det finns inget som skulle sätta så hårda spår som att förlora bebis, trots jag aldrig träffat den.

Har jag tur blir jag liggande en vecka och hålet i hinnorna växer ihop..i värre fall kan man bli liggande..


Imorgon återstår nya tester, sen får vi se vad som händer..oavsett vad känns det mesta tungt just nu, ingen lust till något.


Återkommer om det händer nåt nytt..och till dess kan jag inget annat göra än att ligga här o försöka njuta av bebis rörelser i magen, man vet aldrig om det är dom sista. Det här skulle hänta för 10 veckor sen.. Inte nu!


Kommentarer
Postat av: monica

håller alla tummar vi kan för att allt ska gå bra!!!
*kraaaam*

2007-09-10 @ 16:32:14
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Linda

Usch gumman...tänker massor på er!!! Jag håller tummarna stenhårt för att allt ska gå bra!!!
Kramar i massor

2007-09-10 @ 19:52:15
URL: http://citronlime.blogg.se
Postat av: Marie

Håller tummarna hårt hårt. Kraaaam

2007-09-10 @ 20:09:44
Postat av: Hanna Johansson

Så tråkigt... ska hålla tummarna för er!
Kram Hanna

2007-09-10 @ 20:30:16
Postat av: Camilla Ivarsson

Skickar en stor kram till er och jag hoppas verkligen att hinnorna läker och att du få gå hem. Känner med dig och skickar tankar till dig där du ligger. Vill du ha sällskap en stund eller blir det för jobbigt? Bara hör av dig så kan jag försöka fördriva en stund hos dig om dagarna går långsamt (070-5143526) Kramar

2007-09-10 @ 21:22:40
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: Annacarin

Men Jennie! Usch vad hemskt! Jag tänker på er, mycket. Kom ihåg att var dag som går utan att det värsta händer, är en dag i rätt riktning. Man kan göra så vansinnigt mycket med små knytt idag. Håller alla tummar! Kram.

2007-09-11 @ 07:51:22
Postat av: Ellinor

Nej men ååååh! *håller alla tummarna* *kram*

2007-09-11 @ 19:16:01
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Malin

Nämen fyy vad hemskt!! Ska tänka på dig dag och natt nu och hålla alla fingrar och tår jag har för att allt ska gå vägen...Massor av kramar till dig!!

2007-09-11 @ 19:53:52
Postat av: Juliusmariam

Lots of great info, keep up the good work!

2009-09-02 @ 08:52:11
URL: http://juliusmariam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0