29 Jan- Det finns alltid en baksida..

98046-538

Som med allt så finns det underbara stunder och mindre underbara stunder.

Det finns nästan alltid en baksida av allt som är så perfekt. Här hemma heter denna baksida KOLIK. Jeta, nu vet jag vad du menar... jag är så impad av dig ..vet du!

Så underbar liten grabb..och så ledsen på natten :(

Vi sover ingenting nattetid längre, inatt somnade vi vid 04 tiden efter skrik sen 22 tiden.

Har haft ont i huvudet nu sen jag kom hem från BB, för lite sömn, för lite vätska. Vad gör man!!!???


Ang amningen så har jag inte tillräckligt med mat åt lille Zac.. :( O ni som känner mig vet att jag inte ammade Max heller utan han fick ersättning och det funkade alldeles utmärkt! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Absolut! Funkar inte amningen så funkar ersättning lika bra. Inte undra på att mammor mår dåligt när amningspoliser finns överallt. Man läser om mammor som blir uttittade, ifrågasatta när de ger sin bäbis flaska. Vad vill de att man ska göra?! Svälta de eller!?
Varje gång har jag varit inställd på att det kanske inte funkar, och är glad så länge det funkar.
Hua...för lite sömn är inte att leka med! Man slutar funka som person efter ett tag...hoppas innerligt att Zac får lugn i magen snart och att ni får sova. Om inte annat så kanske ni får "rymma", dvs att en av er åker till någon och sover där en natt, och sen är det den andras tur. Bara EN natts ostörd sömn kan göra underverk!!!
Massa kramar

2008-01-29 @ 16:07:23
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

ajaj..stackars liten.. =(
Hoppas ni kan få någon hjälp..nån typ av smärtlindring ska det ju finnas.
För man klarar ju inte sömnlösa nätter hur länge som helst...tyvärr..
Håller mina tummar för er vännen!
KRAMAR Petra

2008-01-30 @ 00:12:21
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: ingela

aj då det var inte kul att höra.
och man är väl inte amningspolis bara för att man undrar? jag har själv inga barn men om det blir aktuellt vill man ju veta hur olika saker funkar /inte funkar-det ligger ingen värdering i mitt inlägg
ajö

2008-01-30 @ 08:35:41
Postat av: Penni

Nej jag såg inte dig som någon amningspolis. Jag försökte bara besvara din fråga, det är fler som ifrågasatt varför man inte ammar. Så jag ville bara visa en sida att det kan fungera precis lika bra med ersättning som med amning, när det inte funkar :)

2008-01-30 @ 10:18:29
Postat av: Smarre

Skaffa kumminfrön och gör ett avkok på det, typ te. Lägg en skvätt (typ en halv tesked) frön i en deciliter vatten och koka upp. Låt dra några minuter och sila sedan bort fröna. Förvara i burk i kyl ett dygn. När det är dags för mat ger du en matsked av det. Mitt kolikbarn blev bra av det och jag vet många fler som blivit hjälpt av samma. Hoppas det fungerar för er!

2008-01-30 @ 12:55:59
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: ingela

penni jag blev mest ledsen över lindas kommentar. jag menade verkligen inget illa vilket du förstod. och det
är ju viktigast eftersom det är din blogg!!

2008-01-30 @ 13:01:53
Postat av: Linda

Ingela: Jag syftade inte på dig!!!!! Utan på hur många blir bemötta av andra mammor/folk öht för att de ger ersättning!

2008-01-30 @ 14:23:39
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Jeta

Stackars Zac!! Jag är glad över din kommentar till mig, lyste upp min JOBBIGA arbetsdag :-) Massa kramissar och tack för senast!!

2008-01-30 @ 15:08:37
Postat av: Teomona

NICE SITE WELL DONE

2008-09-08 @ 13:23:42
URL: http://teomona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0