5 Mars- du underbara skadaste man ;)

98046-589
hittade LILLA knäckemackan efter en stor insats i målet..

På BEGÄRAN av min man ville han nu visa att han "still got it"

Historian:
Har spelat fotboll i hela sitt liv men har de senaste åren inte spelat så mycket pga av knäskada ( säger han.. men han skadar sig överallt..) Så denna gången ringde en från laget och undrade om han ville vara med och spela match, och hurtig som min man är säger han glatt JA och lommar snabbt upp i förrådet för att hitta fotbollsskydd  (som är från -92 ) occh fotbollsskor och värmebyxor och ja vad sjutton är det mer?

Han hittar hälften, och beger sig ut och ska springa (måste väl träna NÅT innan matchen) kommer tillbaka 15 min senare och har redan träningsvärk.. *hahahoh sötis älskling*
Är iväg och köper nya benskydd eftersom de andra är spårlöst borta, han tycker allt utom just skyddet är onödigt så all kardborre som får skyddet o sitta fast  åker bort tillsammans med ALLT utom 5cm skydd.

Matchen:
Börjar med att ladda med ca 5 kg pasta o falukorv.

Kommer hem efter matchen och jag kan inte mer än att garva. HALTANDE kommer han in och säger han fått en fet lårkaka, och kan knappt gå + en massa träningsvärk.
Tror ni jag är det minsta förvånad??

Urdrag ur referat från matchen:

"Efter lite övertalning kastades Stefan in i mål så att jag kunde spela back. Det får väl gå som det går tänkte jag. Det första karln gör är en idioträddning nere vid höger stolpe. Och han fortsatte sedan att vara riktigt duktig under resten av matchen. Efter matchen visade det sig att han hade stått i mål tidigare i Räppe!"

"Jag tycker alla skötte sig idag, vi slet efter bästa förmåga och var ordentligt trötta efter matchen. Skall någon ha en extra klapp på axeln så är det Stefan som ställde upp när vi hade kort om folk och gjorde en stabil insats som målvakt, hela backlinjen var nöjd med honom. Vi får se om han slår sig in som målvakt eller toppforward!"



Så begäran av min man visas nu texten han är så stolt över.. haha ;)

Min alla underbaraste skadaste man.. ♥ love u godis :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe...kommentarer rätt överflödiga ;D

2008-03-05 @ 20:23:32
Postat av: Högge

Som sagt ingen tror på mig men nu kom nästan hela saningen fram, har man en gång vart på topp så behövs det inte mycket innan man är tillbaka

2008-03-05 @ 20:26:47
Postat av: monica

hahaha =D

2008-03-06 @ 06:23:15
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: helen

Hälsar från Glenn att det är farligt för hälsan med fotboll!Hahaha

2008-03-06 @ 17:12:58
Postat av: jezzza

Hej hej .. varit inne och kikat hittade dig på familjeliv .
jätte fint
du skapar

ha en bra kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0