22 jan- i´m alive!

Jo tro de eller ej men jag är ALIVE.  Har vart mer eller mindre kaos sen jag började plugga i måndags. Kommer till introduktionen och lyssnar och läser vad som kommas skall. Men det jag läser stämmer inte alls överens med vad jag trodde jag skulle göra.

Har bytt intrikning från SV/MA till förskoleklass med estetisk inritkning, det var iallafall vad jag trodde. Men ack så fel jag hade, jag hade hamnat på en kurs där jag blir musiklärare i grundskolan. Vilket SKÄMT! Det estetiska jag trodde var mer rytmik, sång och bild och sånt att använda sig utav i förskolan. Men icke.. här kunde man själv få sång coach, och visst är det nån som behöver det är det nog min kråkstämma men näe..!!

Efter en uppgiven kväll och letande efetr vad so mhelst nästan att byta till,  får jag till slut tag på en studievägledare som för över mig på ett litet datorklick till den riktiga förskoleklassen. *thank god*  Och där är jag nu och hoppas det blir bra. Nu ska jag bara se till att få tillgodoräkna mig det jag har läst förut så jag slipper läsa längre..

Zac´s inskolning går helt smärtfritt o han är så duktig lillplutt.. tack mamma för hjälpen ♥ Så stolt över grabbarna som båda klara av dagisdagarna så bra  :)

Haft hantverkare i huset i ett par dagar då vi bytt fjärrvärmepumpen, och det har vart SVINKALLT här.. snart är det klart..skönt!

Idag var det även dags för lillplutts 1 årskontroll på BVC. Gick bra, men förstår inte riktigt vidden av avd de gör på ett års kontrollen, fick nästa tjata mig till en vikt eftersom jag vill ha en "ettårsvikt". Och läkaren vet jag egentligen inte riktigt vad hon gjorde, hon kollade öron o hals men det var för han är förkyld. Så undra vad de gör på ettårskontrollen?
Hur som hur fick han ingen spruta som han skulle ha pga av förkylning så vi fick en ny tid nästa vecka.

Mycket krångel o mycket stress... men mitt i all kaos har jag fått veta en dunderkul sak jag ska få göra hihi... men mer om den i nästa inlägg ;-)

Dags för dagens inskolning på andra sidan stan..

Kommentarer
Postat av: Jeta

Hej vännen! Skönt att du fick komma rätt till slut då :) skönt att det går bra på dagis för pojkarna! och skönt med fjärrvärme nu!



Men jag undrar med vad 1-årskontrollen innebär liksom...man vill ju få veta en massa o istället får man knappt några minuter o sen ut o nästa in liksom. Hoppas det går bättre nästa vecka på fredag, kanske jag ska göra dig sällskap :)



Kram/Jeta

2009-01-22 @ 22:18:24
URL: http://apieceofme.blogg.se/
Postat av: monica

Hoppas allt blir bra nu med skolan =)

2009-01-23 @ 20:19:52
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Linda

Jadu, mycket krångel men vilken tur att det blev rätt ;) Hade varit något, du kanske hade kunnat söka till Idol sen efteråt?! :D



Den där 1-års ja...jag kommer inte ihåg hur det var med Lilja och Lotus, men jag har för mig att de frågade mer än vad de gjorde denna gången. Men jag är inte förvånad...vc hovshaga öht borde se över sina rutiner, anställa lite personal och inse att hela Hovshaga samt Sandsbro svämmar över av barn ;)

Kraaaaaam

2009-01-24 @ 13:09:15
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0